Tuesday, August 10, 2010

Bertemu lagi..

Alhamdulillah Ya Allah...
Sy diberi peluang sekali lagi utk menjalani ibadah puasa thn ini. Bln Ramadhan adalah bln yg paling ditunggu2 oleh semua umat Islam di seluruh dunia. Bln ini juga lah umat Islam berlumba2 malakukan ibadah sebanyak mungkin untuk mendapatkan ganjaran pahala yg dijanjikan oleh Allah. Maksudnye bkn la bln2 lain Allah x bg ganjaran. Tapi dlm bln ni, segala amalan akan dilipatgandakan pahalanya..itulah special nye Ramadhan..

Bln ini juga bln yg menguji tahap kesabaran manusia. Selain perut menahan lapar dan haus, byk lg la nk kene tahan. Bkn setakat perut je, anggota lain pon tau. Bln ini juga bln yg paling sesuai utk membersihkan hati. Hati sy kotor kerana amarah dan benci. Mgkin kerana byk perkara yg berlaku sejak setahun yg lepas, membuatkan sy menutup segala pintu kemaafan dlm diri. Siapa sy untuk menutup pintu tu, sedangkan Allah itu Maha Pengampun.

Semoga Ramadhan thn ni membuka 1000 pintu rahmat buat sy dan keluarga, juga buat seluruh Umat Islam di dunia. Tak lupa juga saudara2 kita di bumi Palestin, semoga Allah sentiasa melindungi mereka dan memberi peluang untuk mereka manjalani ibadah puasa dgn sempurna. Semoga Ramadhan thn ini juga, manjadikan sy manusia yg lebih baik dr sblumnya. Manusia x lari dr melakukan kesilapan. Sekali kita tersedar, terus lah mohon ampun dr Allah..Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun..dan Maha Penyayang...

p/s: Salam Ramadhan...=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...