Monday, September 13, 2010

Ketupat hangittt!!!

sebelom

Alkisahnye di petang raya tuu, sibuk la ibunda memasak sambil dibantu oleh saya.. Tengah saya sibuk menumis bahan2 nak wat kuah kacang....

Saya:  Maakkk, cam bau hangit je...ape eh?..
Mak:  Eh, rendang tu kot...cepat kacau!! (kat tungku sebelah tgh tggu rendang nak bagi kering ckit...)
Saya:  Ohh, ok2...(sambil kacau renndang). Ehh bukan bau rendang la mak..x berkerak pon, elok je bleh kacau lg ni...
Mak:  Aah laa, cam bau nasi hangit ni...org sebelah masak nasik kot...
Saya:  Mak...posa2 sape plak masak nasik...kuat sgt bau nih,,cam kat umah kite je...
Tetibe adik yg kecik sekali menjerit panggil mak dari luar..


"Maaakkkk!!! periuk berasappp!!!....."


Subhanallah....rupenye bau ketupat hangit.. Air dalam periuk tu da kering.. Nasib baik ketupat tu mmg tunggu mase nak angkat je..Kalo tak, memang makan ketupat plastik je laa tahun ni...huhuu org yg selalu jaga ketupat, adik laki sorang tu keje.. Abah plak kuar p kedai tak balik2... Cane la bleh lupe ketupat kat luar..haihhh....hehehe tapi memang bantai gelak ar.. Tak penah2 masak ketupat bleh hangittt....huhuuu




p/s: Abah balik, terus bukak tutup periuk..mmg kene bebel kaw2 laa.....hihiiihiii


2 comments:

  1. :)

    slmt hari raya..
    ada lagi ke ketupat rentung tu?
    :p

    ReplyDelete
  2. slmt hari raya
    msti la da xde...
    huuu...;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...