Wednesday, September 26, 2012

Hari Bos Sedunia

Harini aku jumpe bos no 1. Nak aply CRK. Raya haji ni ingat nak balik ar. Sambung cuti. Seriusly dlm setaun bape kali je la aku jumpe bos in person. Ni 1st time jumpe sebab nak aply cuti. Cuti aku tak luak lagi kot. Hishhh rugi3. Bukan ape, takde sebab nak cuti. Save utk kawen, sampai ke sudah tak kawen2 lagi. Hahahaaa. Lagi pun aku selalu dipengaruhi oleh cerita kawan2 yg selalu berdepan dgn soalan2 maut dari bos kalau nak aply cuti. Seminggu duk mikir nak bagi alasan ape. Last2, aku gamble je la jumpe dia.

Sepanjang jalan duk baca macam2 ayat. Takut nak jumpe bos. Aku ni dah la tak reti nak kona2 cerita. Ahh jumpe je la. Bak kata kawan aku, " ko nak takut ape. ko makan nasik, dia pun makan nasik!! " hehehe ampeh betui kawan aku ni. Dah smpai opis dia, ade orang la pulak. Tercongok la aku kat luar. Aihh lame pulak org kat dalam tu. Aku keluar opis, gi pejabat HEM dulu la. Tanda kehadiran budak. Gi balik opis, aihhh masih ade lagi orang tu. Aku pun buat2 la sibuk depan bilik bos. Bos perasan, lantas memanggil aku masuk. Perghh 'lantas' !! hahaha

Masuk2 je, wat muke paling suweeet. Hoho mood dia nampak baik harini. Aku berdiri je, tunjuk borang cuti. Bos belek2 kalendar. Surprise!! Bos tak tanye ape2, then sain borang cuti aku. Fuhhhhhhh legaaaa.  3 hari kot cuti aku tu. Aku bajet dapat sehari pon jadi la. Sekali 3 hari dia approve daaa. Alhamdulillah.

Then gi kantin. Baru terase lapo. Baru boleh makan dengan tenang. Dok sedap2 makan, tetibe bos no 2 datang kantin gak. Masa tu aku ngan sorang member ni je yang ada. So dia pun datang la join kitorang. Dalam ati kitorang, ahhh sudah. Dia dok sini pulak. Tak boleh la nak mengumpat bos2 sekelian. Hahahaaaa. Masing2 duk cover cun. Jangan dia tanya pasal Kajian Tindakan da siap ke blom, sudah la.. Memang sepatah haram aku tak buat. Malasssss!!

Emm mood dia pun nampak baik harini. Elok pulak sembang ngan kitorang. Macam2 la topik yang kitorang sembang. Sampai time nak bayar, dia suruh adik kantin tu kira semua. Dalam ati kitorang berbunga riang. Bos no 2 belanja wehhh!!!! Kalau tau aku order yang bukan2 tadi. Hahahaaa.. Murah rezki bos.

Selisih dengan bos no 4. Selalu muka dia masam je weh. Susah betul nak senyum. Arini dia senyum pulak kan. Padehal malas nak selisih ngan dia. Sebab arini aku malas nak gi perjumpaan Ko-kum. Sat lagi dia pesan suh datang petang ni. Fuhhh..

Bos no 3 dah 2-3 hari tak nampak. Kursus kot. Kalau tak, dari jauh mesti dia dah tegur. Belum selisih lagi tu. Comel je... Hihihihhhh

Bos2 ni pun manusia jugak. Ada sisi-sisi gelap dan terang masing2. Kita tak tau macam mana kita nanti kalau jadi bos jugak.  Tah2 lagi teruk. Lagi dibenci. Huhuhuuuu~

p/s: Aku paling suke bos no 3. Sebab dia sangat caring. Sebab dia muda. Sebab dia cikgu PJ. Sebab dia org Semenanjung. Sebab dia memang baik lah.. ^.^

2 comments:

  1. untunglah bos melanjerrr... sebok nk cuti raya haji gak.. boo..~

    ReplyDelete
  2. alaa ntah ade keje nk suh buat tu..
    biar la nk sebok jgk. org ade kampung maa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...