Sunday, October 7, 2012

Misi Kinabalu : Intro

Tajuk bukan main. Haha biar la, post aku kannn.. ^.^

InshaAllah kalau takde aral, 9 Nov ni akan gerak ke KK. Tumpang si Yaw ( Lawrensa a.k.a Reza). Naik Hilux, fuhh 10 jam jerrr pun.. Kebas pung**k. Then 10 Nov tu baru naik gunung. Aku excited betul. Ala2 Dejavu di Kinabalu la nampaknya. Ikut plan kami ber 7. Geng January 4 orang, geng Mei 3 orang. Ade geng Mei, tu yang excited lebih!! Hihiihiii~

Excited, excited jugak. Tapi kene la prepare sikit2 oi. Ni tak asik bantai membuta je kalu dah balik rumah tu. Haihhh~

Satu angle di Kompleks Sukan Tawau
using Instakilogram..hehe 
Ok, arini dah ade kesedaran sivik. Geng lain ajak joging kat kompleks sukan. Dengan semangat yang berkobar2, tapi kaki yang berat aku gagahkan jugak. Bukan ape, aku memang tak gemar joging ni. Aku lebih rela gi naik bukit. Joging penat weh!! Somput den~

1st round. Free walking dulu. Amik mood. Usha2 sekeliling. Woo ramai arini. Best jamu mata ni. Kikikii~ 2nd round, okeh start la joging. Nak mengabehkan satu round balapan tu macam ape je. Penat kot!! 3rd round, lari-jalan-lari-jalan. 4th round, dah tinggal jalan je. Tak lari dah. Hahaaa~

Tapi tak bole benti jalan. Cikgu PJ dulu selalu pesan jangan benti terus. Nanti cramp.So keep on walking. 5th round ni dah bole adapt. So lari balik. Tengah lari2, ehh macam kenal je orang kat tengah padang tu. Bos no 3!!! Aisehhh malu je. Dah la terkedek2. Mana nak nyorok ni. Dari jauh dia dah senyum. Haihh terus semangat!!

Ok last lap. 7th round. Dah tak mampu nak lari. Aku jalan je. Nak bagi muscle kaki relax. Woo tegang je rase betis. Penat!! 1st day dapat 7 round. Okey la kan. Tapi serius rase berat je badan time lari. Dah lama tak timbang. Arghhhh biar la. Janji sihat.

p/s : 2 minggu sebelum balik raya Haji, nak joging hari2.. yeaa!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...