Tuesday, October 2, 2012

h o m e s i c k

Darjah 1 - 6 : Sekolah dgn rumah 20 minit. Pegi balik abah jemput. Homesick?? Ape tu?? Hehehhh~

Tingkatan 1 - 5 : Sekolah dgn rumah 5 minit je. Tapi sebab balik jalan kaki, selalu cecah gak 30 minit. Kalau ade org teman, lagi lambat aku jalan. Hahaa selalu ade kawan2 satu taman jalan sekali. Sambil cuba nasib mengayat. Tapi aku tak main la cinta2 time skolah. Tak rock langsung!!! am sick of budak2 couple time skolah.

Diploma Tahun 1-3 : UiTM Shah Alam je. Tapi 1st time duk hostel. Memang homesick. Tapi 2nd year dah ok. Sebab ada orang sayang, orang jaga. Kikikiiiiii.. Poyo!!

Degree Tahun 1-2  : UiTM Shah Alam jugak. Hoho ini tahun duduk luar sudah. Tak dapat hostel. Kena buang dah. " Dah tua2 tak reti nak duk luar ke? " Makcik kat HEP tu bising2 kalau aku buat rayuan nak duk hostel. Duduk la kat rumah sewa yg bapak mahal. Shah Alam memang. Tak homesick sangat. Bizi wat thesis. Sampai malam kat lab. Ohh sedey!! Tak de dating2 dah. Sebab takde orang sayang. Fokus belajar. Konon... Asik ke Mid Valley je soping fokus mende. Hihiihihiiii~

Kerja : GSTT. Sekolah depan rumah je. Bawak kete tak sempat pun nak tukar gear 4. Tak homesick langsung!! Hahaha

DPLI : UPSI Tg. Malim. Drive kut highway plus dalam sejam je. Every week aku cabut balik rumah. Pon tak homesick sangat. Heheheeee

Praktikum : SMK Taman Kenari, Kulim Kedah. 3 bulan tu aku tak balik langsung. Homesick giler. Nak balik sayang duit. Bawak kancil tak larat la nak jalan jauh. Ini paling jauh aku pernah stay.

Kerja : SMV Tawau. Ini memang tak boleh balik der.. Takde jalan darat. Memang homesick tahap gaban. Ini kali laaa. Memang jauhhh dia bagi. Kena fly lagi. Padahal bus express pon tak pernah naik. Hahahaa mana pernah duk jauh. Howmeesicccckkkkkkk!!!!!!

p/s : Bertabahlah. Bape tahun la nak duduk Tawau ni. Huk3~


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...