Saturday, August 4, 2012

Ape Pun Boleh.. =)

Kuih2 faveret aku kalau buka puasa. Kat sini ade gak jumpe,
tapi tak sama rasa dia.. hmm

Salam 15 Ramadhan..

Wow da 1st half of Ramadhan. Lagi 2 weeks nak balik. Tahun ni tak merasa aku bukak puasa n terawih kat kampung. Perasaannya cam ampehh je. Cuti rayer lambat sangat. Yang lagi ampeh tu, kuar pekeliling jumaat cuti plak. Tiket aku ari jumaat. Ape pun tak boleh. Aku bukan pakai tiket waran. Tiket beli sndiri kot. Haihh ampeh kuasa dua. Dugaan Ramadhan.. 

Puasa sini biase2 je. Mana2 sama kot puasa. Just kat sini sungkai awal la..(Orang sini cakap buka puasa tu sungkai. Takde kene mengena ngan sungkai kat Perak tu eak.. ) Kol 6.30 da melahap. Menu bukak puasa pon biasa2 je. Aku selalu masak je ape yang ada. Kadang2 beli gak kat bazar yang tak bape nak best. Cari2 makanan semenanjung, ada gak la. Tapi rasenye kadang2 ampehh. Ampehh lagi...adoiii~

So aku prefer beli raw mat, then masak sendiri. Walopun kadang2 rasenye pon ampehh gak..Tak kesah la, janji kenyang. But the best part is, kalau masak benda yang tak pernah masak sendiri kat rumah, tapi menjadi. Kat rumah mak je la yang masak lauk best2. Aku setakat goreng2 boleh la. Tapi kat sini, aku masak gak lauk best2. Yang heavy. Dan tak sangka lauk tu jadi. Sama macam mak masak..waahh gitu ( masuk bakul angkat sendiri..hahaha..) Kalau dulu rase tak reti nak masak, sekarang ape pon boleh. 

Tu maknanya boleh je masak. Tapi kat rumah tu sebab ade mak. Jadi alasan tak yakin tu sebenarnya tipu je.. Sekarang dah jauh ngan mak, padan muka kau. Nak makan sedap2 masak la sendiri!! Itu pun kalau sedap, kalau ampehh telan je laa.. 

Selamat Berbuka Puasa.. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...